Карта спостереження Д. Стотта

Опис методики. Методику спрямовано на вивчення особливостей учнів, які свідчать про їх адаптованість до актуальних умов життя.

Стимульний матеріал: карта для здійснення спостереження.

Особливості проведення методики. Заповнюється карта дорослими, які добре знають досліджуваного (батьками, вчителями). У реєстраційному бланку закреслюються ті цифри, які відповідають формам поведінки (синдрому), найбільш характерним для досліджуваного. Центральна вертикальна риса відокремлює більш виражені порушення (праворуч) від менш виражених (зліва).

Симптомокомплекси дезадаптації:

  • I – недовіра до нових людей, речей, ситуацій;
  • II – ослаблення (астенія);
  • III – погляд в себе;
  • IV – тривога за прийняття дорослими і інтерес з їхнього боку;
  • V – ворожість по відношенню до дорослих, їх неприйняття;
  • VI – тривога за прийняття дітьми;
  • VII – брак соціальної нормативності (асоціальність);
  • VIII – ворожість по відношенню до інших дітей;
  • IX – непосидючість, невгамовність;
  • X – емоційне напруження, незрілість;
  • XI – невротичні симптоми.

При підрахунку результатів симптом, що знаходиться зліва від вертикальної риси, оцінюється одним балом, праворуч – двома балами. Підраховується сума балів за кожним синдромом. Далі проводиться якісний аналіз результатів.

Джерело опису методики: Рабочая книга школьного психолога / И.В. Дубровина, М.К. Акимова, Е.М. Борисова и др.; Под ред. И.В. Дубровиной. М.: Просвещение, 1991. 303 с.

Тип файлу: *.xlsx (Excel)

Кількість аркушів: 4

Аркуш 1: Введення даних (замовити форму можна на будь-яку кількість респондентів)

Аркуш 2: Ключ

Аркуш 3: Сума балів

Аркуш 4: Відсотки

Аркуш 5: Рівні

Аркуш 6: Частотний розподіл

Дані на скріншотах наведені для демонстрації, згенеровані автоматично та не є реальними відповідями респондентів.