Опис методики. Методику спрямовано на вивчення особливостей учнів, які свідчать про їх адаптованість до актуальних умов життя.
Стимульний матеріал: карта для здійснення спостереження.
Особливості проведення методики. Заповнюється карта дорослими, які добре знають досліджуваного (батьками, вчителями). У реєстраційному бланку закреслюються ті цифри, які відповідають формам поведінки (синдрому), найбільш характерним для досліджуваного. Центральна вертикальна риса відокремлює більш виражені порушення (праворуч) від менш виражених (зліва).
Симптомокомплекси дезадаптації:
- I – недовіра до нових людей, речей, ситуацій;
- II – ослаблення (астенія);
- III – погляд в себе;
- IV – тривога за прийняття дорослими і інтерес з їхнього боку;
- V – ворожість по відношенню до дорослих, їх неприйняття;
- VI – тривога за прийняття дітьми;
- VII – брак соціальної нормативності (асоціальність);
- VIII – ворожість по відношенню до інших дітей;
- IX – непосидючість, невгамовність;
- X – емоційне напруження, незрілість;
- XI – невротичні симптоми.
При підрахунку результатів симптом, що знаходиться зліва від вертикальної риси, оцінюється одним балом, праворуч – двома балами. Підраховується сума балів за кожним синдромом. Далі проводиться якісний аналіз результатів.
Джерело опису методики: Рабочая книга школьного психолога / И.В. Дубровина, М.К. Акимова, Е.М. Борисова и др.; Под ред. И.В. Дубровиной. М.: Просвещение, 1991. 303 с.
Тип файлу: *.xlsx (Excel)
Кількість аркушів: 4
Аркуш 1: Введення даних (замовити форму можна на будь-яку кількість респондентів)
Аркуш 2: Ключ
Аркуш 3: Сума балів
Аркуш 4: Відсотки
Аркуш 5: Рівні
Аркуш 6: Частотний розподіл
Дані на скріншотах наведені для демонстрації, згенеровані автоматично та не є реальними відповідями респондентів.