Опис методики. Метою дослідження є вивчення фантазії дошкільнят.
Експериментальний матеріал: протокол фіксації результатів.
Дитині пропонується придумати розповідь (історію, казку) про якусь живу істоту (людину, тварину) або про щось інше на вибір дитини і викласти її усно протягом 5 хвилин. На вигадування теми чи сюжету оповідання (історії, казки) приділяється до однієї хвилини, а після цього дитина приступає до розповіді.
Оцінка результатів. У ході розповіді фантазія дитини оцінюється за такими ознаками:
- швидкість процесів уяви;
- незвичність, оригінальність образів уяви;
- багатство фантазії;
- глибина та опрацьованість образів;
- вразливість, емоційність образів.
По кожній із зазначених ознак розповідь дитини отримує від 0 до 2 балів. При цьому:
- 0 балів – ознака в оповіданні практично відсутня;
- 1 бал – ознака є, але виражена порівняно слабо;
- 2 бали – ознака виражена досить сильно.
Максимальна кількість балів, яку може отримати дитина за методикою, – 10, а мінімальна – 0.
Джерело опису методики: Немов Р.С. Психология. М.: ВЛАДОС, 2009. – Кн. 2: Психология образования. 608 с.
Тип файлу: *.xlsx (Excel)
Кількість аркушів: 2
Аркуш 1: Введення даних; розрахунок результатів (замовити форму можна на будь-яку кількість респондентів)
Аркуш 2: Частотний розподіл за рівнями і діаграма
Дані на скріншотах наведені для демонстрації, згенеровані автоматично та не є реальними відповідями респондентів.